Monday, June 21, 2010

Korean Practice

Here's some of my Korean practice. I'm trying to write sentences from my Korean lessons on www.talktomeinkorean.com.

제 취미는 노래하는 것 이에요.=My hobby is singing.

저는 한국어 공부하는 중 이에요=I am studying Korean.

저는 노래를 잘 해요=I can sing well.

저는 요리를 잘 해요=I can cook well.

저는 매운 거 못 먹어요=I can't eat spicy food.

운전 할 수 있어요?= Can you drive?

저는 운전 할 수 있어요.= I can drive.

노래를 할 수 있어요?=Can you sing?

저는 노래를 수 있어요.= I can sing.

중국어 할 수 있어요?= Can you speak Chinese?

중국어 못 해요.=I can't speak Chinese.

No comments: